Tyst vila

tyst vila 


tyst! 
jag behöver vila 
stänga av information 
läka lugnt 

behöver hitta min inre röst 
tala med mitt hjärta 
och den stora kärleken 
ansikte mot ansikte 
klä av mig allt som hindrar 
en sann och ärlig kommunikation 

tyst! 
jag behöver tänka 
skärma av mig 
från världens brus 
hitta vägen fram 
och livsnervens djupa rytm 

tyst! 
jag behöver se inåt 
in i djupen 
låta en ängel tända livets ljus 
och leta sig fram i mörkret 
in i mina dunkla vrår 
värma dem med livslågan 
hoppets bärande kraft 

tyst! 
jag behöver lyssna 
pejla in det större 
urskilja motiv och avsändare 
hos det som pockar på 
och talar med mitt innersta 

tyst! 
jag behöver växa 
låta undret ske 
när ingenting händer 
låta det goda hända 


tyst! 
jag behöver bli lyssnad på 
känna barmhärtighetens seende gemenskap 
som tar tid 
med mig 

så jag ber: 
kärlekens sprängkraft 
fyll min tystnad 
med din närvaro!
--------------------------------------
Tavlan är 80 x 52 cm stor, är målad i olja och kostar 4000kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan