O du levande natur

o du levande natur 


jag är en del av dig 
men jag låtsades som 
att du inte var en del av mig 
jag sprang från mitt fäste i jorden 
in i en annan verklighet 
men utan en livgivande kontakt med dig 
växer min ångest 
fråntas delar av min frid 

när du lider 
lider jag 

jag behöver slå rot i dig 
för att finna en fast punkt att se 
den verkliga verkligheten 

o du levande natur 
jag hoppas du kan förlåta mig 
all den smärta jag tillfogat dig 
då jag trodde jag kunde 
ta ifrån dig 
din integritet 
skövla och använda dig 
utan kärlek och respekt 

jag önskar att vi 
nu kan växa 
närmare varandra 
du är ju som en mor för mig 
som vill omfamna mig 
i ömsesidig respekt 

o du levande natur 
låt din kraft 
förenas med min 
så att vi tillsammans 
kan upphöja kärleken
---------------------------------------------
målningen är 32 x 27 cm stort (med ram), är målad i blandteknik och kostar 1200 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan