Nyponrosen

nyponrosen 


vackra utslagna nyponros 
du var där 
men flyktig i mitt liv 
ändå är du ännu kvar 
djupt inuti 
mitt hjärta 

minnet av din närvaro 
kan värma sent om kvällen 
tala ro, tro och tröst 
inuti mitt ångestfyllda bröst 
som en omslutande famn 
fylld med värme 
och närvaro av kärlek 

varje år 
är det som du i mitt minne 
spänner ut dig mot solen 
det känns som om jag vet 
att du älskar det 
och att var du nu än är 
i dina böner håller mig kär 

så lär mig att våga min färd 
att jag inte växer ensam 
utan tillsammans 

tack du älskade 
vackra människoblomma

---------------------------------
Tavlan är 36 x 30 cm stor, målad i gouache och kostar 1400 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan