Livets vind

livets vind 


vinden blåser 
viskar frihet till min själ 
påminner mig om en sanning 
jag har så svårt att ta till mig 
att jag kan stå fri 
utan skam 

vind du väcker min längtan 
efter liv 
efter kärlek 
och frid 

du doftar respekt 
och dansar omkring mig 
på perfekt avstånd 

du låter mig växa 
och blomma i fred 
ger mig den tid jag behöver 
även om det kan göra mycket ont 

för mitt i dina starka krafter 
ser jag min skadade tillit 
mina svårigheter att våga 
välja att dansa 

och jag inser 
att jag behöver bli stilla 
finna rum och kunna överväga 
med hjärtat 

och plötsligt 
på något märkligt sätt 
vet jag nu 
att jag får kraft till mer frihet 
när jag i frihet väljer dig 
allt mer 
fullt ut 
som min danspartner 

dig och ingen annan 

ja, att leva med dig 
och att älskas av dig 
är min källa 
att älska dig 
dess starka flöde fram
---------------------------------------------

Tavlan är 47 x 61 cm stor, målad i olja och kostar 3400 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan