Lars Bergman


Lars Bergman


På sistone har jag fått en hel del beröm för mina dikter.
Att jag kan beröra andra med dem är en stor glädje.
Men alla vet inte om att jag har läs och skriv svårigheter.
Jag har ända sen jag kan minnas tyckt om att skriva dikter och formulera djupa tankar. Men bakom dem och alla andra texter har jag oftast haft mycket hjälp med språket, mest av min far men nu som vuxen även av andra. En sådan person och god vän är Lars Bergman. Lars har skrivit två böcker ”Bergmans Bryderier” och den senaste ”Evangelium enligt Bergman: Om meningen med livet och allt det där”.
Det är böcker som handlar om att på ett ärligt och fundersamt sätt beskriver den kristna tron. De är fint skrivna och läsvärda, kolla gärna in dem, den senaste finns att beställa på adlibris.com, men även laddas ner gratis på datorn (så även den första boken ”Bergmans Bryderier”).
Lars har på många sätt varit en hjälpsam vän, som jag är tacksam att få lära känna.
Ofta har jag önskat att jag inte skulle behöva hjälp, men kanske är det ofta meningen att vi skall stötta och hjälpa varandra.
Hur som så vill jag med denna text än en gång tacka Lars.

Mer info se länken nedan:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan