Hoppet

hoppet 


känner ensamhet 
en dödstyngd verklighet 
försöker gömma mig i mörkret 

mitt liv tycks bara tynga 
alla andra 

vill bara bort 
men letar ändå vagt 
efter hopp 

för det finns  
en intensiv längtan 
som jag känt 
varit en källa till sorg 

desperat har jag sökt 
och inte funnit ro 
eller tro 
på livet 

men vad är det som plötsligt 
skiner och värmer? 
det är ju strålar 
som faktiskt når mig! 
de fyller himlen 
och jorden med färg 

kanske vågar jag 
titta 
lite till
----------------------------------------
Tavlan är ungefär 74 x 52,5 cm stor, är målad i akvarell och bläck och kostar 2500 kr
kontakta mig här eller via min hemsida om du är intresserad 
www.sophiaart.net

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En soluppgång

Utställning med Gunnar Moberg och Kerstin Een

Pärlan